Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012
Facebook: Οκτώ χρόνια κόλλημα σε likes και comments
Το αγαπημένο κοινωνικό δίκτυο εκατομμυρίων ανθρώπων στο κόσμο έκλεισε τα οχτώ του χρόνια και όπως φαίνεται πως έχει βάλει σκοπό να τα εκατοστήσει! Το Facebook ανέβηκε στο διαδίκτυο στις 4 Φεβρουαρίου του 2004 και στην αρχή ο ιδρυτής του Μαρκ Ζούκερμπεργκ το είχε ονομάσει "thefacebook.com".
Πριν από λίγες μέρες το Facebook ανακοίνωσε την είσοδό του στο χρηματιστήριο κάνοντας μεγάλες εταιρείες όπως τη Google να ανησυχούν ακόμη περισσότερο. Είναι όμως η δύναμη του Facebook προσωρινή ή συνεχώς αναπτυσσόμενη; Μετά την ανακοίνωση της εισόδου στη χρηματιστηριακή αγορά τα διεθνή μέσα έσπευσαν να δημοσιεύσουν έρευνες για το μέλλον, τη δημοφιλία και τη βιωσιμότητα του.
Οι εταιρείες έρευνας άρχισαν να παρακολουθούν από κοντά το φαινόμενο Facebook το 2009. Τότε το κοινωνικό δίκτυο ήταν στα top πέντε θέματα συζήτησης στα blogs και forums. Το 2011 φυσικά ήταν το πρώτο θέμα.
Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center, η οποία βασίστηκε σε τηλεφωνική δημοσκόπηση στις ΗΠΑ, το Facebook όχι απλώς δεν "κουράζει" αλλά γίνεται ακόμη πιο εθιστικό. Όσο περισσότερα likes και σχόλια κάνει ένας χρήστης τόσο πιο πολύ "κολλάει". Επιπλέον οι χρήστες που έχουν περισσότερους διαδικτυακούς φίλους τείνουν να παιρνούν όλο και περισσότερες ώρες μέσα στο Facebook ανεβάζοντας φωτογραφίες, τραγούδια και άρθρα. Δεν είναι λίγες βέβαια και οι εκθέσεις που αναφέρουν τις αρνητικές επιπτώσεις του κοινωνικού δικτύου και μάλιστα σε πρόσφατη έρευνα Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια αναπτύχθηκαν εκτενώς οι ψυχικές διαταραχές που αυξάνονται στους μαθητές που μπαίνουν χωρίς μέτρο στο Facebook.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της μεγάλης επιρροής καιαπήχησης που έχει το Facebook είναι ότι κάθε φορά που αυτό κάνει μια αλλαγή, γίνεται πρώτο θέμα σε όλα τα μεγάλα μέσα ακόμη και αν το αμιγές αντικείμενο τους δεν είναι η τεχνολογία.
Το Facebook υποστηρίζει ότι διαθέτει 845 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σήμερα, στην Ινδία έχει καταγραφεί μια αύξηση της τάξεως του 132% ενώ στην Τουρκία και τη Χιλή το 80% του πληθυσμού είναι ήδη εγγεγραμμένο!
Το αποτέλεσμα των ερευνών δείχνει όχι μόνο ότι το Facebook δε θα "γεράσει" με το χρόνο αλλά το καλοκαίρι αγγίξει το 1 δισεκατομμύριο χρήστες.
Από το mediagate.gr