Είναι η σκέψη πως φεύγεις σε μια στιγμή πανικού, λέει ένα στιχάκι, δίνοντας την εικόνα ενός ολοκληρωτικού αποσυντονισμού από μια ζωτική απώλεια… Τα μεγέθη του αποσυντονισμού δεν περιγράφονται όταν το κρακ της απώλειας διαρκεί ώρες ή και μέρες.
Από την περασμένη Τρίτη τα περισσότερα στελέχη των ελληνικών ενημερωτικών ιστοσελίδων βρίσκονται σε μια κατάσταση τρόμου βλέποντας μια ξαφνική πτώση της επισκεψιμότητας . Το ψάχνουν λίγο και διαπιστώνουν ότι μια βασική πηγή έχει κλείσει τη στρόφιγγα. Η πηγή είναι το Facebook.
Μέχρι πριν από λίγες μέρες, σε παγκόσμιο επίπεδο, το Facebook έδινε το 20-30% της συνολικής επισκεψιμότητας στα ενημερωτικά sites από τα post των θεμάτων στις επίσημες σελίδες που είχαν στο γιγαντιαίο κοινωνικό δίκτυο, αλλά και σε άλλες σελίδες γενικού περιεχομένου. Όμως από την περασμένη Δευτέρα κάτι άλλαξε… Και για όσους παρακολουθούσαν τα πράγματα καθημερινά και ήταν μυημένοι στα μικρά μυστικά του internet, η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη. Εδώ και μήνες, το Facebook , με πολλούς τρόπους ,είχε δείξει πως θέλει να βγάλει περισσότερα χρήματα. Τώρα όμως αποφάσισε να το κάνει με πιεστικό τρόπο και χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση για μεταβολές που επιδρούν καταιγιστικά στο επίπεδο επισκεψιμότητας κάθε site.
Η υπόθεση της εξασφάλισης επισκεψιμότητας από το Facebook έχει μεγάλη ουρά με πάρα πολλά πώς και γιατί. Σε πρώτο στάδιο έχει μεγάλη σημασία να σταθούμε στις πρώτες αντιδράσεις εκείνων που διαπιστώνουν μια καταστροφή της εικόνας επισκεψιμότητας που είχαν μέχρι χθες.
Εδώ κολλάει μια ουράνια ιστορία. Μια συννεφιασμένη μέρα του χειμώνα ο Θεός ανακοινώνει ότι σε 24 ώρες θα γίνει κατακλυσμός. Τρόμος και πανικός σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί κάνουν ολονυκτίες. Οι Καθολικοί οργανώνουν μεγάλες μετάνοιες. Οι Προτεστάντες κάνουν μεγάλα τάματα. Οι Μουσουλμάνοι σπεύδουν κατά εκατομμύρια στη Μέκκα. Οι Εβραίοι μαζεύονται και λένε: Έχουμε 24 ώρες για να μάθουμε να ζούμε κάτω από τη γη!
Την περασμένη Τετάρτη η Washington Post ανέβασε στην ιστοσελίδα της ένα άρθρο με τίτλο «Το Facebook έχει ανάγκη τους οργανισμούς ειδήσεων κι αυτοί το Facebook»… Με αφορμή – προφανώς- το χαμήλωμα της επισκεψιμότητας εξηγούσε ψύχραιμα την κατάσταση και το γεγονός ότι δεν πρέπει να είναι σίγουροι στο Facebook πως έχουν το πάνω χέρι… Παράλληλα οι μεγάλες αμερικανικές ιστοσελίδες έδειχναν μια αναπροσαρμογή των καθημερινών χειρισμών τους προκειμένου να μετριάσουν την απώλεια. Για παράδειγμα το CNN αύξησε τη συχνότητα των post στις επίσημες σελίδες που έχει στο Facebook. Οι αμερικανοί αντιμετώπισαν το πρόβλημα με ψυχραιμία κι αυτό αποτυπώθηκε στα πρώτα σχόλιά τους που ήταν του τύπου: ξέρετε έχουμε κι άλλες μεγάλες πηγές επισκεψιμότητας για τις ιστοσελίδες μας , τις οποίες μπορούμε να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο, απλά είναι θέμα χρόνου.
Στην Ελλάδα τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά και σε πρώτη φάση μόνο προσευχές θα μπορούσε να καταλάβει κανείς στο ενημερωτικό ιντερνετικό περιβάλλον και σκηνικό τρόμου, πανικού και υποταγής στο μοιραίο. Κι αυτό γιατί, σε αντίθεση με τις παγκοσμίου εμβέλειας ενημερωτικές ιστοσελίδες , τα περισσότερα μεγάλα ελληνικά ενημερωτικά sites δεν έχουν κανένα στρατηγικό σχεδιασμό για αύξηση της επισκεψιμότητάς τους από τις άλλες, εκτός Facebook, πηγές. Και εννοούμε τις βασικές που αν αναπτυχθούν δίνουν μια σταθερότητα μεγάλης ασφάλειας στην επισκεψιμότητα ενός ενημερωτικού site. Οι πηγές αυτές είναι οι απευθείας χρήστες και εκείνοι που έρχονται από την αναζήτηση.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι από το κρακ του Facebook και οι πιο ασφαλείς είναι μόνο εκείνοι που ο μεγαλύτερος όγκος της επισκεψιμότητάς τους προέρχεται από τις προαναφερόμενες πηγές. Φυσικά η υπόθεση Facebook βρίσκεται σε εξέλιξη και πολλά μπορεί να προκύψουν και να φωτιστούν στο επόμενο διάστημα. Όπως και μια θεωρία που κυκλοφορεί για μάχη Google και Facebook. Μια θεωρία όμως έχει αξία όταν επιβεβαιωθεί στην πράξη.
Μέχρι πριν από λίγες μέρες, σε παγκόσμιο επίπεδο, το Facebook έδινε το 20-30% της συνολικής επισκεψιμότητας στα ενημερωτικά sites από τα post των θεμάτων στις επίσημες σελίδες που είχαν στο γιγαντιαίο κοινωνικό δίκτυο, αλλά και σε άλλες σελίδες γενικού περιεχομένου. Όμως από την περασμένη Δευτέρα κάτι άλλαξε… Και για όσους παρακολουθούσαν τα πράγματα καθημερινά και ήταν μυημένοι στα μικρά μυστικά του internet, η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη. Εδώ και μήνες, το Facebook , με πολλούς τρόπους ,είχε δείξει πως θέλει να βγάλει περισσότερα χρήματα. Τώρα όμως αποφάσισε να το κάνει με πιεστικό τρόπο και χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση για μεταβολές που επιδρούν καταιγιστικά στο επίπεδο επισκεψιμότητας κάθε site.
Η υπόθεση της εξασφάλισης επισκεψιμότητας από το Facebook έχει μεγάλη ουρά με πάρα πολλά πώς και γιατί. Σε πρώτο στάδιο έχει μεγάλη σημασία να σταθούμε στις πρώτες αντιδράσεις εκείνων που διαπιστώνουν μια καταστροφή της εικόνας επισκεψιμότητας που είχαν μέχρι χθες.
Εδώ κολλάει μια ουράνια ιστορία. Μια συννεφιασμένη μέρα του χειμώνα ο Θεός ανακοινώνει ότι σε 24 ώρες θα γίνει κατακλυσμός. Τρόμος και πανικός σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί κάνουν ολονυκτίες. Οι Καθολικοί οργανώνουν μεγάλες μετάνοιες. Οι Προτεστάντες κάνουν μεγάλα τάματα. Οι Μουσουλμάνοι σπεύδουν κατά εκατομμύρια στη Μέκκα. Οι Εβραίοι μαζεύονται και λένε: Έχουμε 24 ώρες για να μάθουμε να ζούμε κάτω από τη γη!
Την περασμένη Τετάρτη η Washington Post ανέβασε στην ιστοσελίδα της ένα άρθρο με τίτλο «Το Facebook έχει ανάγκη τους οργανισμούς ειδήσεων κι αυτοί το Facebook»… Με αφορμή – προφανώς- το χαμήλωμα της επισκεψιμότητας εξηγούσε ψύχραιμα την κατάσταση και το γεγονός ότι δεν πρέπει να είναι σίγουροι στο Facebook πως έχουν το πάνω χέρι… Παράλληλα οι μεγάλες αμερικανικές ιστοσελίδες έδειχναν μια αναπροσαρμογή των καθημερινών χειρισμών τους προκειμένου να μετριάσουν την απώλεια. Για παράδειγμα το CNN αύξησε τη συχνότητα των post στις επίσημες σελίδες που έχει στο Facebook. Οι αμερικανοί αντιμετώπισαν το πρόβλημα με ψυχραιμία κι αυτό αποτυπώθηκε στα πρώτα σχόλιά τους που ήταν του τύπου: ξέρετε έχουμε κι άλλες μεγάλες πηγές επισκεψιμότητας για τις ιστοσελίδες μας , τις οποίες μπορούμε να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο, απλά είναι θέμα χρόνου.
Στην Ελλάδα τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά και σε πρώτη φάση μόνο προσευχές θα μπορούσε να καταλάβει κανείς στο ενημερωτικό ιντερνετικό περιβάλλον και σκηνικό τρόμου, πανικού και υποταγής στο μοιραίο. Κι αυτό γιατί, σε αντίθεση με τις παγκοσμίου εμβέλειας ενημερωτικές ιστοσελίδες , τα περισσότερα μεγάλα ελληνικά ενημερωτικά sites δεν έχουν κανένα στρατηγικό σχεδιασμό για αύξηση της επισκεψιμότητάς τους από τις άλλες, εκτός Facebook, πηγές. Και εννοούμε τις βασικές που αν αναπτυχθούν δίνουν μια σταθερότητα μεγάλης ασφάλειας στην επισκεψιμότητα ενός ενημερωτικού site. Οι πηγές αυτές είναι οι απευθείας χρήστες και εκείνοι που έρχονται από την αναζήτηση.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι από το κρακ του Facebook και οι πιο ασφαλείς είναι μόνο εκείνοι που ο μεγαλύτερος όγκος της επισκεψιμότητάς τους προέρχεται από τις προαναφερόμενες πηγές. Φυσικά η υπόθεση Facebook βρίσκεται σε εξέλιξη και πολλά μπορεί να προκύψουν και να φωτιστούν στο επόμενο διάστημα. Όπως και μια θεωρία που κυκλοφορεί για μάχη Google και Facebook. Μια θεωρία όμως έχει αξία όταν επιβεβαιωθεί στην πράξη.