Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Facebook, Google και περιστασιακοί χρήστες καθορίζουν την επισκεψιμότητα στα news sites


Τα κοινωνικά δίκτυα και κυρίως του Facebook, οι μηχανές αναζήτησης και κυρίως η Google καθώς και οι περιστασιακοί χρήστες, αποτελούν τους καθοριστικούς παράγοντες αυτή τη στιγμή στην εξέλιξη των μεγάλων ενημερωτικών sites. Αυτό προκύπτει μετά από μελέτη των στατιστικών δεδομένων επισκεψιμότητας σε 25 μεγάλα sites που έκανε το...


Pew Research Center στις Η.Π.Α. Εξετάστηκε η συμπεριφορά των χρηστών που ενημερώνονται από το Ίντερνετ και παρουσιάστηκαν στοιχεία στα οποία μπορούν να βασιστούν στρατηγικές αύξησης της επισκεψιμότητας στις ενημερωτικές ιστοσελίδες.
Στη μελέτη του Pew Research Center αναφέρεται ότι όποιο και αν είναι το μέλλον της δημοσιογραφίας, ένα μεγάλο μέρος του εξαρτάται από την κατανόηση των τρόπων που οι χρήστες του Ίντερνετ αναζητούν ειδήσεις για να ενημερωθούν.
Παρά το πρωτοφανές επίπεδο των δεδομένων σχετικά με το τι οι χρήστες αναζητούν και βλέπουν στο Ίντερνετ για να ενημερωθούν, η κατανόηση αυτών των νέων παραμέτρων που προκύπτουν, έχει συχνά αποδειχθεί απατηλή. Οι στατιστικές είναι περίπλοκες, ενίοτε αντιφατικές , και συχνά παρουσιάζουν νέα στοιχεία τα οποία δεν είναι σαφή.
Για να ρίξει περισσότερο φως στη συμπεριφορά των χρηστών που ενημερώνονται από το Ίντερνετ, το Pew Research Center έκανε μία εις βάθος μελέτη των λεπτομερών στατιστικών στοιχείων επισκεψιμότητας από την εταιρεία Nielsen. Η μελέτη εξετάζει τα 25 κορυφαία ενημερωτικά sites στις Ηνωμένες Πολιτείες και μελετά τη συμπεριφορά του κοινού τους σε τέσσερις κύριους τομείς:
1. Πώς οι χρήστες πηγαίνουν στα μεγάλα ειδησεογραφικά sites
2. Πόσο χρόνο μένουν σε κάθε επίσκεψη
3. Πόσο βαθιά ψάχνουν σε ένα site
4. Πού πηγαίνουν όταν φεύγουν.
Συνολικά, τα ευρήματα δείχνουν ότι δεν υπάρχει μια ομάδα καταναλωτών ειδήσεων που μπαίνει σε ένα ενημερωτικό site αλλά πολλές, κάθε μια από τις οποίες συμπεριφέρεται διαφορετικά. Οι διαφορές αυτές απαιτούν από τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς στο Διαδίκτυο να αναπτύξουν ξεχωριστές στρατηγικές για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και κατά συνέπεια τα έσοδά τους.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν επίσης ότι ενώ οι aggregators αναζήτησης παραμένουν ο πιο δημοφιλής τρόπος για τους χρήστες προκειμένου να βρουν τις ειδήσεις που θέλουν, τα κοινωνικά δίκτυα γίνονται γρήγορα ανταγωνιστικά με τις αναδημοσιεύσεις και τις παραπομπές από τους χρήστες σε βαθμό που να βρίσκονται πιο ψηλά από τα κορυφαία ειδησεογραφικά sites.
Ειδικότερα από την έρευνα προέκυψε:
Ακόμη και τα κορυφαία ειδησεογραφικά sites εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από "περιστασιακούς χρήστες», άτομα που τα επισκέπτονται μόνο λίγες φορές το μήνα και για λίγα λεπτά. Στη USAToday.com που είναι ένα δημοφιλές site ειδήσεων, μέσα σε ένα μήνα το 85% των χρηστών μπήκε από μία έως τρεις φορές. Τα τρία τέταρτα των χρηστών μπήκαν μία ή δύο φορές. Ο χρόνος παραμονής ήταν μικρός. Το ένα τρίτο των χρηστών, το 34%, έμεινε στο site από ένα έως πέντε λεπτά, πάντα με τα στοιχεία επισκεψιμότητας ενός μήνα.
Κατά τη μελέτη προέκυψε ότι υπάρχει ένας μικρότερος πυρήνας επισκεπτών που επισκέπτονται συχνότερα τα ενημερωτικά sites που θα μπορούσαν να ονομαστούν δυναμικοί χρήστες. Αυτά τα άτομα μπαίνουν πάνω από 10 φορές το μήνα σε ένα ενημερωτικό site και μένουν για περισσότερο από μια ώρα σε κάθε επίσκεψη. Ανάμεσα στα 25 δημοφιλή ενημερωτικά sites, οι δυναμικοί χρήστες που τα επισκέπτονται τουλάχιστον 10 φορές, αποτελούν κατά μέσο όρο μόλις το 7% του συνόλου των χρηστών.( Το ποσοστό αυτό κυμαίνεται από 18% στο CNN.com και πέφτει μέχρι το 1% στο BingNews.com).
Ακόμη και μεταξύ των κορυφαίων news sites, η Google παραμένει το βασικό σημείο εισόδου χρηστών. Ως πηγή επiσκεψιμότητας η Google δίνει πάνω από το 30% των χτυπημάτων σε CNN, New York Times κλπ.
Τα κοινωνικά δίκτυα γενικά και το Facebook ειδικότερα, είναι ισχυρές πηγές παραπομπής στα ενημερωτικά sites. Σε πέντε από τα κορυφαία, το Facebook είναι η δεύτερη ή τρίτη κινητήρια δύναμη επισκεψιμότητας από τις παραπομπές. Ακολουθεί το Twitter και τα μικρότερα. Σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα τα links σε ενημερωτικές σελίδες έχουν ανοδική τάση.
Όλα αυτά δείχνουν ότι τα news sites χρειάζονται μια πολυεπίπεδη και πολύπλοκη στρατηγική για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του κοινού και να καταστούν εμπορικά βιώσιμα. Μπορεί να χρειαστεί, για παράδειγμα, να αναπτύξουν έναν τρόπο να εξυπηρετούν τους περιστασιακούς χρήστες και έναν άλλο τρόπο για τους δυναμικούς χρήστες. Οι τρόποι έχουν να κάνουν με το περιεχόμενο, νέες κατηγορίες και ειδικότερη θεματολογία που να προσελκύουν περισσότερους περιστασιακούς χρήστες με στόχο να γίνουν κι αυτοί δυναμικοί. Η αδιάκοπη ενίσχυση του περιεχομένου με βάση τις προτιμήσεις που εκδηλώνονται από τους χρήστες είναι ένας αποτελεσματικός δρόμος.